Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Bestilling

Jeg ønsker å endre eller kansellere min ordre. Er det mulig?

Vi kan dessverre ikke kansellere din bestilling etter du har bestilt. 

Etter at du har bestilt er det i de fleste tilfeller dessverre ikke lenger mulig å endre eller kansellere din bestilling da vi plukker og sender fortløpende. Har du fått en sendingsbekreftelse kan vi ikke gjøre endringer. Vi kan heller ikke love at vi rekker å gjøre endringer, selv om du kontakter oss.

Du kan selvsagt angre kjøpet ved å sende i retur.

Jeg ønsker å legge til en vare på ordren. Er det mulig?

Nei, det er ikke mulig å legge til varer på en ordre. Har du bestilt med kort er det ikke mulig å øke det reserverte beløpet. Har du bestilt på faktura er du kredittsjekket for det beløpet som ligger på ordren.

Når mottar jeg fakturaen?

Fakturaen blir sendt på mail fra Klarna, og kan også åpnes via Klarna sin app. Du mottar fakturaen når vi aktiverer din bestilling. Dette vil si når vi har pakket produktet ditt eller sendt hentemelding (avhengig av fraktalternativet på bestillingen din).

Se fakturaen for betalingsfrist, dette stemmer naturligvis overens med bestillingsemtoden du selv har valgt. For eksempel "Få først. Betal senere",  betal 14 dager senere. 

Når mottar jeg ordrebekreftelsen?

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Hvilke betalingsalternativer tilbys?

Ved bestilling via nettbutikk kan vi tilby følgende;

Vipps, Klarna og forskuddsbetaling.

Jeg får ikke valg delbetaling med Klarna

Dette er et problem som oppstår på Klarna sin plattform. Vi får ikke tatt kontakt med de på vegne av deg som kunde. Det er kundens personlige informasjon, og vi kan ikke bestille på vegne av kunden.

Ta derfor kontakt med Klarna, så hjelper de deg i løpet av 1-2 virkedager. Link til Klarna sin kundeservice: 

https://www.klarna.com/no/kundeservice/

Levering

Hva gjør jeg når jeg har mottatt feil varer?

Kontakt oss så snart du kan på post@landfritid.no. - Og vi vil hjelpe deg videre.

Jeg har bestilt for noen dager siden, og ikke fått leveringsbekreftelse

Vi kan dessverre oppleve uforutsette situasjoner som kan medføre en forisnkelse.
Forsendelsen (etter utlevering til Bring) skal normalt ikke ta mer enn 5 dager over hele landet.

Vi vil informere deg om oppdatering og status så godt vi kan.  

Retur

Må jeg betale for varene jeg returnerer dersom jeg har bestilt med faktura?

I utgangspunktet ikke, men er det tett opp mot betalingsfristen før du rekker å returnere, så anbefaler vi at du betaler fakturaen i sin helhet før retur.
Da unngår du eventuelle purregebyr. Du må beregne 2-5 dager med postgang + 1-2 dager med behandlingstid før vi har bokført din retur.

Jeg vil angre kjøpet mitt

Ved netthandel har du alltid 14 dagers angrerett. 

Vi beklager at du ikke er fornøyd med produktet du bestilte hos oss. Du kan alltid benytte deg av din returrett og du trenger ingen spesiell grunn til å ta i bruk denne.  

Vær oppmerksom på at vi tar kun i mot ubrukte produkter. 

Hvis du er usikker på hvordan returneringen fungerer kan du kontakte vår kundeservice. Våre medarbeidere hjelper deg med eventuelle spørsmål angående returkrav og garantier.

Service og garanti

Hvor lang tid er garantitiden?

Vanlig garantitid er 24 måneder etter at produktet er overlevert til kunden. Garantien dekker ikke skader som skyldes slitasje eller uforsiktig håndtering av produktet.